مقالات آرشیو خبر ها
ما تیم کوچکی هستیم؟ باشه شما این جوری فکر کنید !

ما تیم کوچکی هستیم؟ باشه شما این جوری فکر کنید !

«ما تیم کوچکی هستیم؟ باشه شما این جوری فکر کنید!» این یکی از جمله‌هایی بود که روزنامه کوریرا دلا اسپورت در اشاره به پیروزی 2-1 یوونتوس برابر رئال مادرید چاپ کرد. این جمله آن‌هایی که یووه را در صف چهار تیم نیمه نهایی لیگ قهرمانان تیم کم‌شانس و کوچولو خوانده بودند را به تمسخر گرفت بود. مردان بانوی پیر برای نخستین بار از سال 2003 در نیمه نهایی لیگ قهرمانان بازی کرده بودند، آن هم برابر قهرمان اروپا. نمایش یووه چنان کیفیتی داشت تا طرفداران قدیمی خاطرات تیم‌های بزرگ مارچلو لیپی در دل آلپی را دوره کنند. پیروزی 2-1 مترادف با صعود نبود، ولی به قول روزنامه گازتا دلو اسپورت «... می‌توان از این جا به بعد به هر آرزویی چنگ زد».

پس از قرعه کشی به نظر می‌رسید فاصله یووه و رئال خیلی زیاد است، اما دیدار اول دو تیم نشان داد فاصله آن قدرها هم که همه ادعا می‌کردند زیاد نیست. یووه شایسته کسب پیروزی بود و آرتورو ویدال و فرناندو یورنته می‌توانستند گل‌های بیشتری هم بزنند. آندره پیرلو در مصاحبه‌ای پس از قرعه‌ای که نام یووه را برابر رئال قرار داده بود گفته بود «... ما پیغام خود را ارسال کرده‌ایم. ما می‌خواهیم در این فینال بازی کنیم و برای دستیابی به آن تا واپسین لحظه خواهیم جنگید». بپو موراتا مدیر اجرایی باشگا یوونتوس در مصاحبه‌ای پیش از دیدار با رئال گفت: «... امشب ما اولین تیمی خواهیم بود که خیلی‌ها را سورپرایز خواهیم کرد».

ماکسیمیلیانو آلگری برای رویارویی تاکتیکی با کارلو آنچلوتی خوب آماده شده بود. مردان او مثل بازی برابر بوروسیا دورتموند وقتی توپ را از دست می‌دادند سریع و با انضباط به دفاع می‌پرداختند. قرار دادن استورارو 22 ساله در میدان که اولین بازی‌اش در لیگ قهرمانان بشمار می‌رفت غیر منتظره بود. ولی استورارو کنار کلودیو مارکیزیو و آرتورو ویدال در حالی که پیرلو پشت سرشان قرار داشت بازی خوبی ارائه داد. خصوصا در نبردهای تن به تن با رودریگز که بازیکن برجسته‌ای بشمار می‌رفت. وقتی آنچلوتی، چیچاریتو را جای ایسکو راهی میدان کرد، آلگری هم بلافاصله استورارو را با یک مدافع میانی یعنی آندره بارزاگلی عوض کرد و از 4-3-2-1 به سیستم 3-5-2 روی آورد.

جایی که مردان بانوی پیر با پنج نفر جلوی سه مدافعش برابر رئالی‌ها قرار گرفتند. ترکیب تونی کروس و سرخیو راموس برابر چهار مدافع رئال ناموزون بود و مورد انتقاد فراوان قرار گرفت. خیلی‌ها در روزنامه اسپانیایی آنچلوتی را برای قرار دادن دوباره راموس در این پست مورد انتقاد قرار دادند. راموس در اکثر صحنه‌ها برابر مردان میانی جنگجوی یووه ضعیف بازی کرد.

نمایش یووه در برهه آغازین دیدار با رئال طوفانی بود. بازی تهاجمی یادآور بهترین مردان تهاجمی بانوی پیر از پائولو روسی و روبرتو بتگا گرفته تا جیانلوکا ویالی و آلساندرو دل پیرو. گل اول یووه با پاس مارکیزیو که توز را در فضای خالی بین مارسلو و واران یافته بود شکل گرفت. آپاچی نفوذ کرد و شوت محکمش را هم نواخت و کاسیاس ناکام در مهار آن و په‌په خواب زده در دفاع توپ، برابر ضربه موراتا سقوط کرد. موراتا که با 20 میلیون یورو از مادرید راهی تورین شده (و باید دید در انتهای فصل با توجه به یک بند قراردادش در یووه خواهد ماند یا خیر). این گل خیلی چیزها در‌باره بازی را عیان کرد. این که خط میانی اسپانیایی‌ها برابر هافبک‌های یوونتوس دچار مشکل شده‌اند. این که ترکیب توز – موراتا سرانجام در این فصل درآمده و یووه در حمله فقط به توز یا ترکیب توز – یورنته دل نبسته.

سپس رئال بهتر ظاهر شد و توپی که با ضربه سر رودریگز برابر دروازه بوفون نواخته شد و به تیر افقی خورد و به میدان بازگشت می‌توانست دروازه را باز کند. با این وصف کریستیانو رونالدو گل تساوی بخش را زد و لئوناردو بونوچی نتوانسته بود او را مهار کند یا رودریگز را. آن‌چه نشان می‌داد رئال حتی وقتی به صورت گروهی بد هم بازی کند، آن قدر ستاره‌های بزرگ دارد تا نیش عمیقی بزند.

گل دوم آپاچی طی کورسی با کارواخال شکل گرفت. مدافع رئال او را نقش زمین کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد، در حالی که کارت قرمزی بیرون نیاورد. توز توپ را بدل به گل دومش در میدان و گل 50 خود با پیراهن بیانکونری کرد (راستی این که او پس از پنج سال و نیم در لیگ قهرمانان گل زد باورکردنی نیست!). او در سراسر این فصل معرکه بوده. ناکام یووه، یورنته بود که اواخر بازی راهی میدان شد. او تاکنون 5 بار دروازه رئال را گشوده: سه بار با پیراهن آتلتیک بیلبائو و دو بار با پیراهن یووه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان پارسال (یک گل در برنابئو طی شکست 2-1 یووه و یکی طی تساوی 2-2 در تورین). او می‌توانست دروازه کاسیاس را مشابه گلی که فابریزیو راوانلی در 1996 زد باز کند، ولی نتوانست از توپ آمده سوی او پس از ضربه آزاد پیرلو بهره ببرد.

مارچلو لیپی پیش از بازی طی مصاحبه‌ای گفت:«... برای صعود به فینال‌ها اول باید خوب دفاع کرده باشید. این بازی می‌توانست ‌3-1 به سود یووه شود و همین طور 2-2 مساوی». مدافعان یووه در دیدار برگشت شب تب زده‌ای پیش رو خواهند داشت و کاپیتان بوفون باید بهترین بازی‌اش را انجام دهد. دیدار برگشت در سانتیاگو برنابئو پیش رو است. نبردی سخت. خیلی سخت. ولی تا همین جا هم یووه نشان داده به این لیگ تعلق دارد. نشان داده از قافله باشگاه‌های بزرگ اروپا عقب نیفتاده. حالا زمان تمام کردن کار فرا رسیده. زمان بستن چمدان‌ها به مقصد برلین.

منبع: توتو اسپورت / ترجمه: گروه مترجمان 1Varzesh


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: